onsdag 28 november 2012

Salmonella, en vacker lönnmördare



Kan inte tro att denna vackra bild visar en lönnmördare,
en bakterie med det vackra namnet Salmonella.
Försöker mörda i det fördolda,
 för ingen kan ju se vad som händer i tarmen.

 Bilden får mig att tänka på en snygg limegrön kofta med cerisa inslag.
Kanske inte så tokigt med en "Salmonella-tröja",
för är det inte så att man ska bli vän med sina fiender?

 Medan jag funderar på att börja med ett "Salmonella-tröj-projekt" så har jag fått svar på frågan: 
Varför drabbades just jag? 

Förmodligen för att det är omöjligt för mig att inte släppa in färger,
 speciellt om de tillhör favoritfärgerna.




Salmonellabild från: wikipedia.
                                                            

                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...