lördag 17 november 2012

Vem skulle våga, mer än en ensam dam?



Foto från Jannes blogg: http://www.babilou.se

  
Vem skulle våga att stå där ensam kvar tänker jag,
 när jag får höra om den 87-åriga kvinnan som sagt ifrån.
Och jag undrar: Skulle JAG våga?
Och jag hör Eva Dahlgrens låt Novemberregn där hon  frågar:

Vem skulle våga 
vem skulle våga att stå där ensam kvar
inte jag


Jag förstår att man inte vågar,
men hon våga,
en 87-årig dam.

Jag ska också våga även om jag står där ensam kvar,
det ska faktiskt jag.


Startsidan / NyheterGäng sparkade ner 90-åringMisshandeln inträffade i Helsingborg, här i närheten av järnvägsstationen Knutpunkten.
 En kvinna i 90-årsåldern sade åt fem unga män som sparkade på en liten hund som stod bunden.

 Då fick hon ett knytnävsslag i ansiktet så att hon föll handlöst i marken, Sedan överöste de henne med sparkar.
Händelsen inträffade i Helsingborg i måndags, men kom till polisens kännedom först i fredags kväll. Kvinnan hade lyckats ta sig hem, och där blev hon liggande i flera dagar tills hennes barnbarn kom på besök och kontaktade polis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...