söndag 18 maj 2014

En äkta Levis Strauss-förfalskning

Det är inte vad som helst som duger.
Det ska vara rätt märke och rätt design


och så ska det visst vara upcykling som är det absolut det senaste.
Upcykling vilket är att man tar något gammalt eller något nyinköpt
för att skapa något nytt och annat. Lika inne som recycling det som betyder återanvändning.
Slår två flugor i en smäll,
 vilket det blir då jag använder mig av både recycling och upcycling.



Gör så här:


Kommer hem med två mattor à la Hemtex kronor 279 x2
Hittar sparad varp från tiden då jag vävde.
Syr ihop.



Sedan har jag turen att hitta sonens avklippta byxben.


"Tråcklar" med stygnen i par precis som varpen är dragen.
  En designad matta kräver nämligen attityd.



Stjäl till slut det där lilla extra som berättar att det är en äkta
från Levis Strauss,



blåbyxan och jeansens grundare.


Så om ni nu skulle komma hem till mig och undra vad det är för ett gammalt vardagsrum jag har,
 så är det både redesignat och upcyclat.




Alltså jätte modernt,



i alla fall just idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...