söndag 25 maj 2014

Maratonstickning för att hinna till deadline.


Ibland får jag frågan:
Hur hinner du?
Vill svara att jag hinner allt,
men aldrig utan en snara runt halsen.



Ett dygn före begravning
(natten undantagen eftersom jag då arbetar)
vet jag vad jag ska ha på mig,
ljusblå sjal till svart klänning.


Äger förstås ingen ljusblå sjal,
men har både ljusblått garn och stora stickor.


Beskrivning för maratonsjalen:

Lägg upp 3 maskor på stickor 9.
Gör ökningar vartannat varv på höger sida.
Vänster sida ska vara rak (=basen på treangeln)
När stickningen består av 18 maskor, görs ökning vid varje varv på höger sida.
När stickningen består av 30 maskor byt till stickor 12
(inser att det är en förutsättning för att hinna)
När stickningen består av 50 maskor är det dags att maska av.
Maska av på varje varv tills du är nere på 30 maskor,
byt då till stickor 9.
När stickningen består av 18 maskor maskar du av vid vartannat varv igen
tills det bara är 3 maskor kvar.
Maska av och ge dig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...