torsdag 8 maj 2014

Hur gammal tror jag att jag är?


Hur gammal tror du att du är?
Är frågan som jag får av ett av barnen då jag fotar till min blogg.
Deppar.
Det är klart att jag vet hur gammal jag är,
varken 15, 20, 25 eller 30 år.
(eller 35, 40 eller 45)
Går till ett av mina andra barn och frågar:
Är jag barnslig?
Och får svar på tal.
Varför bryr du dig om det?
Gör som du själv vill,
för varför ska du följa andras normer och värderingar för hur man ska vara?


Köpt kappa på Monkey.
Lånat sonens Vespa-väska.


Skickade efter lila converse från Amazon.
Hittat gröna byxor med rymlig plats i grenen på GeKås herravdelning.


Och på frågan hur gammal jag tror jag är blir svaret i dag väldigt gammal.
På väg mot målet att bli Sveriges äldsta bloggare.
Men då måste jag hålla i ett tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...