onsdag 24 augusti 2016

Soppa med John Deere



Den heter John Deere, 
soppan som bara plöjer fram
på tungans smaklökar.
Kör sked efter sked rakt in i gapet
och tänker att den här soppan 
gör mig stor och stark.


Någon har sagt att jag har barnasinnet kvar
och det har jag.
Men mitt vuxenjag väljer att inte äta med 
mina barn.


Vet att dem inte kommit till den ålder 
då de uppskattar äta traktorsoppa.


Så därför väljer jag att äta ute själv tillsammans 
med snygga och starka John Deere
(även om han är lite blyg).


SOPPRECEPTET:

Tärna POTATIS
SMÖRstek dem i soppkastrullen
På med SALT, PEPPAR OCH GURKMEJA
Häll i en burk KOKOSMJÖLK
Lägg i en FISKBULJONGTÄRNING 
och en liten klicka SABAL OELEK

Smaka av och känn med sticka att potatisen är klar.
Avsluta med att lägga i gårdagens rester typ
LAXFILE´ I UGN

Toppa med en bladkrydda

Knäcke med Avocado på
 förhöjer smakupplevelsen av sensommar,
med eller utan John Deere. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...