söndag 20 maj 2012

Nya Glad-drogen?


Ge mig kraft
tänker jag varje gång jag kommer in eller ut i köket och möts av
"lägga-om-golvet-projektet".
Men vem ska ge mig kraft?
Går ut och möts av ogräs.
Ogräs som har namnet brännässlor.
Brännässlor ger ju kraft!
Innehåller både järn, mineraler, vitaminer, kalk, kisel, magnesium och seretonoin.
Och vad gör ex. seretoninet? Jo reglerar vårt stämningsläge,
 vilket gör att man kan känna sig lite gladare.
 Kanske nya Glad-drogen?

Plockar



Torkar


Maler



till en kopp te


Svensk kraftenergi när den är som bäst,
en kopp nässelte när orken tryter.


2 tsk torkad nässla till en kopp kokande vatten.
Låt dra 5-7 min.


Torkade nässlor kan man också blanda med musli,
i bröddeg och i pajdeg.
Kanske att man kan kalla det naturkraft?

1 kommentar:

  1. Vilken energi du har och vad du är pysslig och oooh vad jag önskar jag hade lite av de egenskaperna... Kram Helen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...