tisdag 1 maj 2012

Favorit i repris

Inte rester, rester är det tråkigaste som finns får jag höra dagen efter Valborg. Rester är det bästa som finns svarar jag. Samma goda mat igen och så sparar vi en massa tid. Gissa vad jag får höra när vi har ätit? Det här måste vi äta igen, kanske på fredag?



KYCKLING MED PERMASKINKA OCH BALSAMSÅS (4 portioner)

4 kycklingfiléer
1 tsk salt, 1 tsk peppar och 2 tsk oregano
4 stora/8 små skivor permaskinka (går att byta ut till annan skinka)
2 dl grädde
2 msk balsamvinäger
1 msk koncentrerad kycklingfond
2 pressade vitlöksklyftor

Krydda kycklingen med salt, peppar och organo. bryn dem i smör i en stekpanna. linda skinkkivorna runt kycklingen och lägg dem i en form.

Rör ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll i formen.

Stek i mitten av ugnen i ca 15 min i 225 grader.

Serveras med ugnstekt potatis eller pasta och grönsaker (brytbönor?)

Gott Gott Gott

Kanske ska tillägga att det är från jobbet jag får till mig alla goda recept. Där gör man ingenting som inte är beprövad erfarenhet (dvs om vi inte är i forskartagen).  Lycka till!

1 kommentar:

  1. Som gäst på Valborg så kan jag verkligen rekommendera det här receptet. Men lämnade vi verkligen rester efter oss? :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...