måndag 31 december 2012

Bli kreativ?


Ger dottern Bli kreativ på en timma av Henrik Fexeus och bara genom att köpa boken kommer jag på den perfekta "ge-bort-presenten" (som jag tycker).
Köper celofan och klämmor i den nya danska affären Tiger.
Hem och bakar.
Rullar ut celofan, viker fyra gånger, klipper av och tejpar i skarven, 




viker åt andra hållet, håller i hop med nypan.
Får flera fack. Väljer ett där mina skorpor får åka ned.


Beroende på tillfälle och tid på året väljs nypa och hälsning.



 

God Jul?


Gott Nytt År?


Till en vän?


Och till sist...
till mig själv!


Kanske jag ska tillägga att dottern såg ut som ett ? när hon fick boken,
 men jag är helt övertygad om att den kommer att hjälpa henne på vägen till designer,
precis som den kommer att hjälpa mig.
Och jag vet...
inte helt juste att ge bort något man vill ha själv 
och dessutom börja läsa den först.
Men jag fyller ju år snart och då kan hon få ge igen...
en begagnad bok.

Avslutar årets sista inlägg  med  nyårslöftet:
Jag ska bli en bättre mamma, i alla fall försöka.

Och med skorpor kan det inte bli annat än ett
GOTT NYTT ÅR!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...