tisdag 11 december 2012

Väljer Jung framför Freud när jag ska tolka drömmar


Drömde att jag var tillbaka till mitt arbete, men när jag kom så var jag omplacerad till IVA!!! 
(intensivvårdsavdelningen)
Där säger dem till mig att nu får du sätta fart med VUBén (vidarutbildningen),
tills dess den är klar får jag jobba på bäst jag kan. 
Känner mig otillräcklig. 
När jag vaknar är Sigmund Freud hos mig:


Freud: Vad var känslan?
Bara lilla ja: Otillräcklighet.





Freud: Alltså du känner att du inte räcker till och vad ska du göra åt det?


Bara lilla ja: Kan det finnas någon försvarsmekanism som kan hjälpa mig ur det här?
Freud: Dina drömmar är omedvetna konflikter som måste lösas, vilket dem inte gör med försvarsmekanismerna. Ja i alla fall inte långsiktigt.


Bara lilla ja: Jag är rädd. Jag vill inte att mina drömmar ska analyseras av en psykoterapeut som blivit känd för sin psykoanalys av tolkning av hysteriska kvinnors drömmar, sexualitet och drifter. 


Tänker byta till din lärjunge Carl Gustav Jung. Har hört att han inte ser drömmar som någon skräphög för olösta konflikter utan källan till kreativitet, andlighet och vishet.
Det är ju där jag vill utvecklas med hjälp av mina drömmar!





 Läst om C.G. Jung: (http://paranormal.se/topic/carl_gustav_jung.html) 


1 kommentar:

  1. Hemsk dröm, fast IVA är inte helt fel ;)Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...