torsdag 20 december 2012

På opera med "japansk mormor"



Började våren med att virka med ett nytt japanskt garn.



Visste inte vad det skulle komma att räcka till och vad det skulle bli.
Visste inte heller om jag tyckte om det.
Hängde upp det i plommonträdet för att se om det passade mig.


Tappade inspirationen och sommaren gick, 
men helt plötsligt var det höst och jag hittade en garnaffär i Växsjö.
 Här fanns ett passande garn som skulle göra att jag fick mitt plagg klart.


Men då är det vinter.


 Klarar det japanska garnet det svenska vintervädret?
   Ut och testar.






Håller sig kvar trots kall isande vind,
men vill tillbaka in, precis som jag.


Upptäcker att vi passar ihop.
Väljer att gå på opera, för oss båda första gången.
En mormorsruta av japanskt garn och så jag!


Trollflöjten


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig japansk mormor. Så himla fina färger. Lite som en skyddsväst mot iskalla vindar. Och hon ser faktiskt ut att vara en sån som gillar opera.

    Varma hälsningar från V´s L´s faster :-D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller V´s L´s svägerska? ;)
      Ordkluriga Hälsningar från mig. Kram

      Radera
    2. Får man skylla på glöggen ;-D?
      Hälsningar från V´s L´s snurriga svägerska :-D!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...