torsdag 11 april 2013

Släpp taget!

Ser jag sur ut?


Det är jag inte


 bara så förvånad över
att alltid lyckas vara steget före alla andra. 

Först var jag 70-tal, långt före alla andra hade förstått 
att det skulle komma igen och vara "inne",


Men att vara 70-tal på 90-tal kändes lite mörkt.
Så för att lätta upp stämningen målades jag i pastell.
Kanske det då blev 80-tal?


för att sedan bli shabby chic.
Typiskt 2000 tal,
men här med naturligt avskrap.



Men kanske du tycker att jag ändå ser lite ledsen och sliten ut
och det stämmer nog. Jag är såå trött på kökslivet.
Har jag inte gjort mitt?
Kunde jag prata skulle jag säga:
- Kan ni inte släppa taget om alla luckor och lådor och låta mig gå?
 Min levnadstid är slut!
Vilket min husmor  gärna skriver under på,
medan hon torkar bort en intorkad droppe på mitt glas.
 En sista önskan,
Släpp taget!


1 kommentar:

  1. Du har en otrolig gåva att kunna hitta berättelser in our everyday Life!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...