måndag 22 april 2013

White trash humor?


Den stora sonen frågar den mindre stora sonen om de ska bilda en gemensam grupp på Facebook,
"Vi med misslyckade födelsedagar"!
Vilken kul humor tänker jag
 (eller inte)
och förstår att det här måste vara
White trash humor
Jag, blekvit i ansiktet och med trasig tillvaro 
då jag både försovit mig och tappat marängtårtan som sonen bakat i golvet.
Men jag gör som i bloggen,
fixar till en bild så att verkligheten ser lite bättre ut än vad den är.


Tårtan skrapas upp och rullas in i smörpapper i en snygg rulle för att sedan frysas in.
(Går utmärkt att frysa in vispad grädde, bär och maräng i en enda smet)
Och för att kompensera trasig tårta gräddas våfflor av storebror,
 som inte verkar vilja ge ännu fler uppslag till white trash humor.
Jag håller mig i bakgrunden och tänker att det kunde ha varit värre,
nämligen att mina söner bildar en facebook-grupp kallad:
"Vi med misslyckade mammor"

För det har de väl inte?

5 kommentarer:

  1. Du är nog den bästa mamma man kan tänka sig! Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du är nog den snällaste bloggmamman jag har! :)
      Kram

      Radera
  2. Haha! Mitt blogginlägg började lite på samma tema som ditt slutade. ;-) Vi är nog inte speciellt dåliga mammor någon av oss. :-)

    Tusen tack för din snälla kommentar!! Den gjorde mig riktigt glad. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt men om man sänker sig till botten så kan man ju bara bli bättre och sluta som bäst :).
      Tack för titten! Kram

      Radera
  3. Klart du är världens bästa mamma. En mamma är ju också människa och ibland blir det inte riktigt som man tänker sig. Men du har rätt en bild kan fixa det mesta ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...