torsdag 4 april 2013

Visar hur man prövar sina vingar


Har givit mina barn sina rötter men har jag givit dem vingar?
Eftersom jag själv känner mig lite vingklippt 
blir det till att åka till Linköpings flygvapenmuseum.
Nu ska mamman visa hur man använder sina vingar!


Tjoho,
grad och kurs var det här!


Kanske inte så noga var man hamnar,
bara man törs.


 Härliga östgöta slätten


men dags att landa


 Jag måste vara väldigt skicklig som lyckas landa på hemvägen
även om det är lite vingligt.


Men som ni ser lyckas jag hålla mig på vägen.


Neeej inte möte!


"Gick ju bja"
som min då två-åriga dotter alltid sa.


Naturligtvis en fartkamera när jag har som bäst flyt.
Bäst att ta av fart och svänga av.
Sedan är flygturen slut. 


Hoppas att jag har visat hur man prövar sina vingar.

Vill du höra en historia till som dessutom är sann?
Radioprogrammet som gjorde mig nyfiken på flygning:

        Gottrörakraschen

                        http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/90624?programid=2519
 Gottrörakraschen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...