söndag 17 juni 2012

Hur man umgås en ledig lördag

Ledig lördag tänkte jag. 
Mamma! På lördag är du ledig och då tänkte jag...
att vi skulle baka godis. Det kan vi väl göra?
Jätte bra ide´ säger jag fast jag inte vill. Vill inte, vill inte, men måste nog vara lite tillmötesgående efter fem arbetspass på raken.
I dag ska vi umgås OCH göra eget godis!

Vi tar fram VÅR KOK BOK som har receptet på polkagrisar!
Någon marmorbänk har vi inte, men det får duga med diskbänken.


"Jag kände på mig att det skulle gå så här" och "Jag hatar att baka polkagrisar" och "Aldrig mera"...
 får man ju inte säga när smeten sätter sig fast på diskbänken och det inte alls går att göra som det står i kokboken.


Därför säger jag :
Det kommer att gå mycket bättre nästa gång
och det går ju att äta,
bara att slå sönder bitarna innan man stoppar dem i munnen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...