torsdag 21 juni 2012

Midsommar med kladd

Medan du sov stod jag vid diskbänken och tänkte att det här kan bli en en tävling på bloggen, har nämligen sett att det är populärt att ha en tävling med pris för att få mer besökare (?).  
Frågan skulle bli:
Hur många satser kladd-kaka är det här?



Och medan du vaknade tog jag fram stämpeldyna och bokstäver för att kladda till det lite. Bara för att det skulle bli en tydlig innehållsförteckning.



Och medan du klippte gräset så bloggade jag. Men jag kom på att bilden var vilseledande. Åtta ägg visade fyra satser kladd-kakesmet men sanningen var multiplicerad med två eftersom din syster hade gjort samma sak tidigare i veckan. Resultatet blev 12 kladdkakor till Idrottsföreningens midsommarfirande. Måste därför göra en ny fråga: Hur kommer Kimstads GoIF´s kladdkakor att smaka? Men det finns en hållhake, man måste först åka till Kimstads midsommarfirande i Krokhagen och köpa en kladdkaka. 
Välkommen! 
och 
Välkommen med ditt svar på bloggens kommentarer. 
Första pris kanske blir att du får följa med på sonens nästa cup ;)




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kan svara utan pris,( är ju inte superintresserad av fotboll, hi,hi) jag tror att dom smakade underbart, eftersom du gjort dom.
    Vi saknade faktist Krokhagens lottstånd. Där vi var kunde man bara dansa. Men det var trevligt ändå. Barnen saknade att ta lotter och pratade om Krokhagen. Hoppas ni hade en underbar midsommar, det hade vi. Kram

    SvaraRadera
  2. Att "helt" byta liv låter både lockande och spännande men jag inser ju också att det innebär mycket saknad. Saknad som man får kalla goda minnen.
    Midsommar blev bra. Jag jobbade men åkte förbi Krokhagen på kvällen. Då tomt och tyst, men Midsommarstången stod där och log. Var jättefin i sina blomsterkransar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...