fredag 1 juni 2012

Bara fortsätta, aldrig sluta


Det är bara att fortsätta!
Fortsätta att skicka säger hon som har erfarenhet från branchen.
Men det är inte bara låten som ska iväg, det är även ett följebrev.
Kanske lika viktig som låttexten, vad vet jag?
Så jag skriver, ändrar och gör om
samtidigt som en annan text rullar inför pannbenet på mig.

Jag skrev ett brev och jag undrade
spelar det någon roll, men jag jag skrev

Jag började med orden Det var en gång
men orden tog slut och jag fick börja om

 Jag skrev ett brev  och jag undrade
spelar det någon roll, men jag skrev

....

och på brevets sista blad
kunde jag skriva under
att det här är faktiskt jag

och visst spelar det någon roll
att jag skrev ett brev
som började med orden Det var en gång
för det blev vår sång



Och medan tangentknapparna slår i botten visar himlen att det är en spännande dag,
Vet inte om det är på väg mot ostadigt eller sol.
Håller tummarna att det blir sol,
för låt nr. 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...