torsdag 28 juni 2012

I dag prioriterar vi investeringar!


På torsdagar har vi väldigt mycket att göra så därför måste jag jobba extra länge säger jag här hemma. Men torsdagar består inte bara av sjukvård utan också av friskvård, så när klockan slagit 15:30 tar vi fram stavarna och prioriterar oss själva. Dvs vi som kan prioritera. Vilket inte är det lättaste förstår jag då vi är 6 av 60 ena torsdagen och 3 av 60  nästa torsdag . Men jag kan prioritera mig själv! Men jag säger inte hemma att jag inte kommer hem i vanlig tid pga friskvård i skogen. Det finns nämligen en risk att någon annan vill prioritera åt mig och säga till mig att vara delaktig i matlagning och fotboll är viktigare än skogspromenad/skogsträning om man är mamma. Känner att det kan bli för mycket att både argumentera för prioriteringar och investeringar i livet samtidig, så här en vanlig vardag mitt i veckan. För det är så det är, att i dag prioriterar jag att investera i min hälsa. Stavgång för min fysiska hälsa. Tillsammans med arbetskamrater för min psykiska hälsa.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...