torsdag 10 januari 2013

Hur mycket kan man fylla väskan?


Min väska är som mitt liv, hela tiden fylld.

 Och det lustiga är att oavsett storlek på väskan så fyller jag den.
Svårt att rensa ut vad man inte ska ha kvar, så därför tar jag alltid till en ny väska när det blivit för fullt. 
Och så börjar jag om att fylla.
Men så går det ju inte att göra med livet, att ta ett nytt liv när ett liv är fyllt. 
Så jag måste väl lära mig att rensa, för annars orkar jag väl inte bära väskan 
...eller livet. 
Om jag inte börjar träna lite mer förstås. 
Förskräckligt vad många överfulla väskor och överfullt liv man orkar då, 
tills...
blixtlåset går sönder och man inser att man inte har någon annan väska eller liv som man kan hälla över innehållet i.
Och först då kanske man inser att hoppsan, har visst ingenting att bära i,
varken väskans eller livets innehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...