torsdag 31 januari 2013

Spel med säkra kort?

Och så har jag gjort det igen...


Bakat ny tårta efter nytt recept till ett nytt tillfälle som inte återkommer 
nämligen mormors begravning.

Förstår inte varför jag aldrig kan köra med säkra kort.

Men det kanske jag gör? 
Eftersom man brukar säga att kladdkaka  alltid är ett säkert kort.


Men så är jag förstås tvungen att gambla lite, 
och toppar med lingon.
Kanske gör att jag tar hem hela spelet,
eller åker ut.



Recept efter


Kladdkaka

175 gsmör
3 stägg
3 dlströsocker
2 dlvetemjöl
1 dlkakao
1 krmsalt
1,5 dllingon

Tillbehör

                vaniljglass eller lättvispad grädde

1. Sätt ugnen på 175°.
2. Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, kakao och salt och vänd ner i äggpöset tillsammans med smöret.
3. Häll smeten i en smord form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Strö över lingonen.
4. Grädda kakan i nedre delen av ugnen ca 30 min. Låt kakan svalna och servera med en klick glass eller lättvispad grädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...