fredag 11 januari 2013

Släkten är värst

Släkten är värst sägs det och jag håller med.


Släkten är värst när det gäller bärplockning. 


Det sitter jag och tänker när jag äter min nykomponerade efterrätt och samtidigt minns tillbaka då moster frågade om jag ville komma så att jag kunde få lite lingon. 
Det visade sig att hela kofferten var fylld med plockade röda bär.


Ja släkten är värst och därför kan jag njuta av rårörda lingon på jordgubbar från frysen samt glass.


Men jag är värst på att hitta smakupplevelser.
Har inte hört någon tidigare som har blandat lingon med jordgubbar,
men det går alldeles utmärkt.
Mästerkocksjuryn skulle slänga sig över min efterrätt och säga att jag har hittat den perfekta smak-kombinationen,
syrliga lingon tillsammans med söta gubbar.


För det kan väl aldrig vara så att de vill skicka hem mig till släkten? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...